ICHEC Group graduates represent a highly qualified community with a prevalence of skills in Management in its broadest sense, Finance and Marketing. Made up of 75% executives and directors operating in all business spheres, as well as recent graduates, the ICHEC Alumni Network is a huge talent pool.
So, as a contact facilitator between ICHEC group graduates and the business world, the ICHEC Alumni association offers numerous partnership opportunities with companies who wish to do so with a view to sharing and "win-win-win" advantages for all 3 parties: the partner company, the ICHEC Alumni association and the ICHEC graduates.
BY ESTABLISHING A PARTNERSHIP WITH US YOU WILL ENJOY:
Opportunities to increase your visibility
Through the joint organisation of conferences and/or workshops and at our events.
Business opportunities
Thanks to networking sessions at each of our events and networking opportunities.
Recruitment opportunities
By further promoting your vacancies and through access to our database.
To best meet your needs, we offer different partnership packages, which can then be further adapted to create a bespoke solution and therefore meet your expectations in full. Whether it be our global "Corporate" partnership, our partnership package linked to our "Young Pros" programme or an ad-hoc support partnership at one of our events, we are happy to offer you multiple options.
For more information on our offers and to become a partner
THEY SUPPORT AND TRUST US
Find out who our partners are :
Our Corporate partners
KPMG provides audit, tax and advisory services.
They work closely with them clients, helping them to mitigate risks and grasp opportunities.
Through helping other organizations mitigate risks and grasp opportunities, they can drive positive, sustainable change for clients, them people and society at large.
KPMG member firms operate in 153 countries, collectively employing more than 207,000 people, serving the needs of business, governments, public-sector agencies, not-for-profits and through member firms' audit and assurance practices, the capital markets. KPMG is committed to quality and service excellence in all that they do, bringing them best to clients and earning the public's trust through them actions and behaviours both professionally and personally.
In addition to tax, legal, audit and advisory services, KPMG in Belgium offers specific advice to Family owned Business.
Créé il y a 30 ans, SDA Holding détient aujourd’hui des participations dans diverses sociétés spécialisées en équipements, véhicules et engins lourds de marques premium.
Initialement active dans le trading de pièces détachées entre la Belgique et l’Afrique - terre d’enfance de son fondateur, Philippe de Moerloose -, l’entreprise vise depuis toujours une croissance internationale à travers des partenariats forts et de long terme.
L’entreprise diversifie ainsi dans un premier temps ses activités en intégrant la distribution automobile puis celle d’engins lourds. Après une forte croissance panafricaine, le groupe entame une diversification internationale en 2015 avec le rachat de Kuiken Groep, distributeur exclusif de Volvo Construction Equipment au Benelux puis, en 2017, l’acquisition du distributeur exclusif en Grande-Bretagne. Ces deux marchés représentent désormais ⅔ du chiffre d’affaires de SDA s’élevant à plus de € 800 millions.
Le groupe emploie aujourd’hui quelque 2.000 personnes de 40 nationalités différentes, actives dans une trentaine de pays et au premier plan pour aider leurs clients, actifs dans une large gamme de secteurs tels que la construction, l'agriculture, les carrières, le transport ou encore les grands projets d’infrastructure.
Découvrez un cercle d'affaires moderne qui vous donne accès à des conférences chaque semaine en breakfast et afterwork avec des intervenants passionnants dans une atmosphère conviviale.
Votre membership B19 vous donne également accès à toutes les conférences du B19 Brabant Wallon, Liège, Antwerpen, Gent, Mons-Hainaut.
De plus pour le tarif unique de 600€ htva, vous avez la possibilité d’être à la fois membre d'ICHEC Alumni et du Cercle d'Affaires B19, grâce à l'offre commune qui a été mise en place. Pour plus d'information cliquez ici.
BECI (Brussels Enterprises Commerce & Industry) représente les 35.000 entreprises et entrepreneurs ayant des activités économiques à Bruxelles ainsi que les indépendants, dirigeants d’entreprises et professions libérales. Au total, plus de 80% des activités et pas moins de 2/3 de l’emploi sont comprises dans le champ des activités de BECI qui défend leurs intérêts auprès du gouvernement bruxellois et des instances publiques.
Le siège de Beci, au 500 avenue Louise, est une maison ouverte pour l’ensemble de la Communauté. Les trois étages ont fait l’objet d’un lifting complet lors de la crise sanitaire, pour honorer leur nouvelle fonction de « Community House ». Les salles de réunion, les espaces de bureaux ou encore le café du rez-de-chaussée s’ouvriront à la Communauté. Tout membre peut y accueillir un client sur simple demande, ou y organiser des réunions avec des partenaires ou des collègues. La cotisation de membre couvre aussi ces services.
C’est en 1986, qu’un industriel du Nord de la France, André Mulliez, face aux enjeux du chômage, lance le concept de Réseau Entreprendre® : l’accompagnement entrepreneurial de pairs à pairs.
Aujourd’hui, avec son offre 100% méthodes d’entreprise, Réseau Entreprendre® accompagne tous les créateurs d’emplois à tous les stades de développement et de croissance de leur projet d’entreprise. Leur volonté est de faire réussir des entrepreneurs à potentiel de création d’emplois en leur transmettant le savoir-faire et l’expérience de chefs d’entreprise expérimentés et en activité, au travers d’échanges constructifs et inspirants, de pairs à pairs. Par conséquent, leur offre d’accompagnement entrepreneurial fait éclore des PME et ETI créatrices d’emplois sur tous les territoires.
Our Young Pros partners
ORMIT TALENT specializes in finding and training future leaders whom they then connect with partner organizations.
After seeing that young talents often lack practical experience and are unaware of their own abilities and the direction to take in their careers. ORMIT decided to work with these young talents to give them hands-on experience in various organizations, so that they discover what they are really good at and what they want to do in their professional life.
Fondée en 1999, EASI est une société belge de services informatiques qui propose des solutions développées à partir des dernières technologies, aussi bien dans des domaines tels que les logiciels et les applications mobiles que l’infrastructure, le cloud et la sécurité.
« L’entreprise se distingue par son mode de management participatif mis en place dès les débuts (…) Aujourd’hui, 100 % des actionnaires d’EASI sont des collaborateurs (employés et managers), au total 43 actionnaires physiques. Tout employé peut prendre une part dans le capital de la société, et ce sous certaines conditions. EASI est un groupe qui emploie aujourd’hui plus de 200 personnes », a souligné le président du jury, Laurent Levaux.
As a global leader in assurance, tax, transaction and advisory services, we hire and develop the most passionate people in their field to help build a better working world. This starts with a culture that believes in giving you the training, opportunities and creative freedom to make things better. This is what makes us different and renders working here a unique, lifetime experience.
We provide the scale, teams, and the tech. We will show you what’s possible, so you’ll see opportunities where others see challenges. With our help, you can make a meaningful impact, your way. A career as unique as you are.
The exceptional EY experience. It’s yours to build.
NN est un assureur-vie avec de grandes ambitions en Belgique. Chacun est différent et unique à sa façon, mais nous aspirons toutes et tous à une vie longue et heureuse. Voilà pourquoi nous aidons les gens à prendre de soin de ce qui compte vraiment pour eux. Nous protégeons nos clients en tant qu’assureur-vie à l’aide de solutions et de produits fiables. Et nous soutenons chaque Belge dans sa quête du bonheur.
NN Belgium fait partie de NN Group, assureur international. NN Group est actif dans 11 pays. En Belgique, nous comptons 1 million de clients uniques, plus de 600 collaborateurs heureux et un chiffre d’affaires annuel d’1 milliard d’euros. Nous sommes à leur service par le biais de notre réseau de partenaires bancaires et de courtiers en perpétuelle expansion.
Nous avons aussi une direction Non Vie (assurances auto-incendie-protection juridique) qui compte 120 collaborateurs, également sur Bruxelles.
Chez NN, nous accueillons chaleureusement les collègues potentiels qui aiment exercer un impact positif sur la vie de chacun de nos clients !
PwC Luxembourg is the largest professional services firm in Luxembourg with over 3,100 people employed from 85 different countries. PwC Luxembourg provides audit, tax and advisory services including management consulting, transaction, financing and regulatory advice. The firm provides advice to a wide variety of clients from local and middle market entrepreneurs to large multinational companies operating from Luxembourg and the Greater Region. The firm helps its clients create the value they are looking for by contributing to the smooth operation of the capital markets and providing advice through an industry-focused approach.
« As a professional services firm, our core is and will always be serving our clients in the best way we can by nurturing a culture that develops people which bring the insights and the value that builds trust with our clients and helps to solve their important problems.
But our world is changing and so the nature of our business. We recognise the imperative to transform ourselves, and indeed are investing heavily in the technology and digital solutions that will make a concrete difference tomorrow. »
John Parkhouse, CEO of PwC Luxembourg
At Deloitte Belgium we offer value-added services in the fields of auditing, risk management consulting, accounting, tax and legal, consulting and financial advice. We have over 5,900 employees in 11 offices.
Our raison d'être is to have an impact that matters to our customers, our employees and society. Our purpose is embedded in our values and DNA, and we are working to embed it more consciously into our decision-making and core business.